mainos_1112

Rekrytointi

Uudet nuotit rekrytointiin

Badenoch & Clark haluaa nostaa työnhakijan tekemisen keskipisteeseen

Suomalaiseen rekrytointikenttään on saapunut uusi, kansainvälinen vahvistus. Badenoch & Clark on korkean profiilin rekrytointeihin erikoistunut rekrytalo, joka kuuluu maailman suurimpaan HR-konserniin Adecco Groupiin. Suomen operaatioiden viimesyksyisen startin myötä Euroopassa vahvasti läsnä oleva B&C toimii nyt 13 maassa.

Toimitusjohtaja Markus Fabricius kertoo, että Badenoch & Clarkilla on Suomessa kunnianhimoinen kasvustrategia: yritys tähtää vuoteen 2020 mennessä sekä liikevaihdossa että top of mindissa TOP 3:een omassa asiakassegmentissään. Tavoit- teeseen aiotaan päästä tuomalla rekrytointibisnekseen kokonaan uusia reseptejä ja mausteita, paljastaa Fabricius.

"B&C:n erottava tekijä - ja samalla myös kilpailuetu - on nostaa keskiöön työnhakijakandidaatti ja muodostaa rekrytointiprosessi hänen vahvuuksiensa, toiveidensa ja intohimojensa ympärille."

Korkean profiilin rekrytointeihin keskittyminen taas tarkoittaa, että Badenoch & Clarkilla on työn alla vaativia hakuja jatkuvalla syötöllä: digimarkkinointiyritys tarvitsee kokeneen myyntipäällikön sateentekijäksi, keskikokoinen perheyritys etsii varmaotteista talousjohtajaa, perinteikäs säätiö hakee toimitusjohtajaa luotsiksi muutokseen…

"Meidän ominta aluettamme on asiantuntijat, keskijohto ja ylin johto", summaa Fabricius.

Tiimin puuttuva palanen
Fabriciuksen mukaan tällä "työnhakijaintensiivisellä" B&C- metodilla on maailmalla saavutettu erinomaisia tuloksia ja korkea asiakastyytyväisyys. Kun rekrytoinnin lähtökohdaksi otetaan työntekijä, joka istutetaan mahdollisimman sopivaan organisaatiokulttuuriin, maksava asiakas - eli työnantaja - saa tiimiinsä parhaimman mahdollisen työntekijän.

"Oikeanlaiseen tehtävään, oikeanlaiseen organisaatioon ja oikeantyyppisten haasteiden eteen sijoitettu työntekijä pääsee parhaiten kukoistamaan ammatillisesti. Tällöin työntekijä tuottaa parhaan mahdollisen panoksensa, mikä taas koituu suoraan työnantajan eduksi."

Tiedätkö kaikki vaihtoehdot?
Badenoch & Clarkin toimintafilosofiassa rekrytointiprosessi on kandidaatille antoisa sukellus omaan itseen: hyvä itsetuntemus on avain omien tavoitteiden hahmottamiselle.

"Rekrytointikonsultin tehtävänä on sitten herätellä out-of- the-box-ajatuksia ja ennakkoluulottomasti tehdä ehdotuksia seuraavaksi uraliikkeeksi. Monesti kandidaatti itse ei välttämättä tule edes ajatelleeksi itselleen soveltuvimpia vaihtoehtoja."

Vahvan liike-elämän taustan omaava, yhdeksän vuotta alalla toiminut Fabricius on huomannut, että työnhakijalla on tänä päivänä vaikeuksia "lukea markkinaa" ja löytää itsensä kannalta paras duuni. Näin talouspäällikkö voi empiä kontrollerin paikan hakemista ja umpirautainen myyjäkonkari jää rannalle Key Account Manager -haussa.

Elinkaariajattelua uraputkeen
Työntekijäkeskeinen prosessi ei myöskään välttämättä lopu työsopimuksen kirjoittamiseen. "Tarvittaessa rekrytointikonsultti antaa taustatukea myös perehdyttämisvaiheessa. Lisäksi kun työsuhde on jatkunut tietyn aikaa, rekrytointikonsultti voi aika ajoin kartoittaa seurantakeskusteluissa sekä työntekijän että -antajan kokemuksia ja tunnelmia", Fabricius kuvailee.

Fabricius puhuu työntekijän uran elinkaaren varrella vastaan tulevista "saranakohdista", joissa tehdyillä päätöksillä on kauaskantoiset seuraukset - niin hyvässä kuin pahassa. "Näissä kohdissa rekrytoinnin ammattilaisen apu ja tuki päätöksenteossa voi olla kultaa kalliimpaa", hän tietää.

Katse kaukomaille?
Badenoch & Clarkissa uskotaan, että parhaimmillaan rekrytointikonsultti voi toimia "perhelääkärin" tavoin ja kulkea työntekijän rinnalla uran koko elinkaaren ajan.

"Haluamme olla apuna tarjoamassa hedelmällisiä oivalluksia uran taitteisiin sekä tukea rohkeidenkin siirtojen tekemiseen. Globaalin rekrytointiyrityksen etuna on mahdollisuus tarjota työtilaisuuksia myös ulkomailla."

Lisätietoja: http://www.badenochandclark.fi

Julkaistu: 01/2017

Mitä mieltä olit artikkelista?

arvosana 1 arvosana 2 arvosana 3 arvosana 4 arvosana 5

UUSIMMAT

LUE UUSIN NÄKÖISLEHTI
HR-viesti 4/2024

HR viesti
mainos_1096

ASIAKASVIESTI




Seuraa HR viesti
PubliCo B2B mediat:
enertec »     HR viesti »     kita »     prointerior »     prometalli »     proresto »     seatec »