mainos_1027

Työympäristö (toimitilat)
Yrityskulttuuri

Ensiluokkainen asiakaskokemus syntyy syvällisestä asiakasymmärryksestä

artikkelikuva: Ensiluokkainen asiakaskokemus syntyy syvällisestä asiakasymmärryksestä

Hakaniemen sykkeessä sijaitsee Antiloopin vastikään valmistunut Siltasaari 10. Tämä ainutlaatuisessa ympäristössä sijaitseva kohde tarjoaa monipuolista työtilaa ja houkuttelevia, kaiken kattavia palveluita modernin työelämän vaatimuksiin. Kuvassa oikealla Antiloopin Johanna Sarekoski ja vasemmalla Mervi Honkonen.

Hyvä asiakaskokemus on enemmän kuin vain kilpailuetu. Kiinteistösijoitusyhtiö Antiloopille se on sydämenasia, joka heijastuu kaikkeen tekemiseen.

Antiloopilla asiakaskokemukseen panostetaan ja isosti. Tämä merkitsee ennen kaikkea yritysten ja yksilöiden tyytyväisyyden ja hyvinvoinnin varmistamista. Laajempana tavoitteena on tarjota eväitä parempaan työelämään.

”Asiakaskokemus rakentuu arjessa. Haluamme, että tilojemme käyttäjät tuntevat aina olonsa tervetulleiksi, ja panostamme siksi lämpimiin kohtaamisiin aulapalvelusta alkaen”, kertoo Antiloopin uusi Customer Experience Manager Mervi Honkonen.

Honkosella on vahva tausta asiakaskokemuksen kehittämisestä ja työhyvinvoinnista. Lisäksi hän on kouluttautunut palvelumuotoiluun, jonka oppeja hän pääsee hyödyntämään vastikään perustetussa roolissa Antiloopilla.

Asiakaslähtöisyys on ihmislähtöisyyttä

Nopeasti muuttunut työelämä on vaatinut toimintaperiaatteiden muutosta myös kiinteistöalalla. Joustavuus on lisääntynyt niin tilaratkaisuissa kuin sopimusehdoissakin, ja vuoropuhelu asiakkaiden kanssa on tiivistynyt.

”Herkkyystaso on selkeästi noussut ja pyrimme havainnoimaan asiakkaidemme tarpeita ja käyttäytymistä erityisesti työntekijöiden näkökulmasta. Nostamalla ihmiset keskiöön voimme tunnistaa merkitykselliset asiat ja kehittää parhaita ratkaisuja paitsi asiakkaillemme, myös tämän päivän hybridityöelämän ja sujuvamman arjen vaatimuksiin”, Antiloopin Associate Director Johanna Sarekoski kuvailee.

Antiloopin uudessa Hakaniemen Siltasaari 10-kohteessa käyttäjälähtöisyys on huomioitu alusta alkaen. Tästä työn ja hyvän elämän keskuksesta löytyy yksilöllisten toimistotilojen ohella POOL-pientoimistoratkaisut, kohtaamistilat sekä työskentely- ja tapahtumatilana toimiva POOL Business Lounge. Kokonaisuutta täydentää laaja kahvila- ja ravintolatarjonta sekä päivittäistavarakauppa.

Asiakasymmärrystä kasvattamassa

’Tunnenko asiakkaani?’ Se on relevantti kysymys asiakaskäyttäytymisen ja tarpeiden muuttuessa yhä tiheämmin. Asiakasymmärryksen merkitys kasvaa siis jatkuvasti. Honkosen mukaan asiakkaan kokemusta kiinteistön tiloista ja palveluista voidaan tarkastella erityisesti asiakkaan kokeman arvon kautta.

”Kiinteistöalalla tilojen toimivuus on hyvin keskeistä, mutta yhtä tärkeää on tilojen vaikutus asiakkaan tunnetilaan ja kokemukseen. Parhaimmillaan tilat tukevat asiakkaan arvoja ja ovat linjassa yrityksen vastuullisuustavoitteisiin”, hän toteaa.

Antiloopilla tilojen ja palveluiden kehittäminen on jatkuva prosessi, jossa opitaan, testataan ja iteroidaan yhdessä käyttäjien kanssa.

”Kun tunnemme asiakkaamme, pääsemme myös nopeasti korjaamaan mahdolliset kipupisteet ja kehittämistarpeet. Haluamme tarjota asiakkaillemme monipaikkaisesti heille sopivia ratkaisuja. Vastuullisena kiinteistönomistajana työmme onkin lunastaa asiakaslupauksemme joka ikinen päivä”, Johanna Sarekoski päättää.

Antilooppi on pääkaupunkiseudun toimistokiinteistöihin keskittynyt kiinteistöomistaja, joka kehittää paitsi kiinteistöjä ja toimitiloja, myös koko ympäröivää aluetta. Antilooppi tarjoaa joustavia ja yrityksen kasvun mukana eläviä toimitilaratkaisuja uuden työelämän tarpeisiin mm. POOL-joustotilakonseptin muodossa.

Teksti: Merja Maukonen

Kuva: Pyry Antero

Julkaistu: 02/2022

Mitä mieltä olit artikkelista?

arvosana 1 arvosana 2 arvosana 3 arvosana 4 arvosana 5

UUSIMMAT

LUE UUSIN NÄKÖISLEHTI
HR-viesti 2/2024

HR viesti

ASIAKASVIESTI




Seuraa HR viesti
PubliCo B2B mediat:
enertec »     HR viesti »     kita »     prointerior »     prometalli »     proresto »     seatec »