Smartum

Vastuullisuudestaan työnantaja muistetaan

artikkelikuva: Vastuullisuudestaan työnantaja muistetaan

Hanna Auvinen, Oikotien Vastuullinen työnantaja -kampanjan tuotepäällikkö.


Maailman muuttuessa myös ihmisten arvomaailma on muuttunut. Ihmiset haluavat kokea olevansa osa muutosta parempaan ja työpaikalla on tässä keskeinen rooli. Yritykset ovat merkittäviä yhteiskunnallisia keskustelijoita ja vaikuttajia. Vastuullisuusteot vaikuttavat yrityskuvaan – ja yrityskuvalla on merkitystä. Työntekijät haluavat työnantajan, jonka kanssa arvot kohtaavat. Vastuullisuudesta kiinnostuneet työnhakijat selvittävät rohkeasti työnantajan taustoja, ja hakijat esimerkiksi googlaavat mielellään kokemuksia työnantajasta. Siksi on tärkeää tehdä tekoja vastuullisuuden eteen, sekä viestiä niistä niin sisäisesti kuin ulkoisestikin.

Oikotien Vastuullinen työnantaja -kampanja on perustettu, jotta työnantajat voivat kertoa konkreettisesti, miten he toimivat työntekijöitään kohtaan vastuullisesti. Kampanjan selkeät periaatteet auttavat työnantajaa sanoittamaan omia vastuullisuustekojaan. Mukana olevat työnantajat pääsevät osaksi yhteisöä, jossa tutkitaan, jaetaan ja kehitetään yhdessä hyviä vastuullisuuskäytänteitä. Kampanjalla edistämme vastuullista työelämää Suomessa.

Tempaukset sikseen – tärkeimpiä ovat arjen vastuullisuusteot

Arjen pienillä, toistuvilla vastuullisuusteoilla on enemmän vaikutusta työntekijöiden hyvinvointiin kuin suurilla yksittäisillä tempauksilla. Kaikkein vaikuttavimpia vastuullisuustekoja ovat kuitenkin ne, jotka koskettavat koko henkilöstöä ja jatkuvasti. Monissa suomalaisyrityksissä toimitaan hyvin vastuullisesti, mutta työnhakijat eivät tiedä sitä. Näyttää siltä, että tekojen puutetta enemmän puutetta onkin nimenomaan vastuullisuusviestinnästä. Kenties me Suomessa olemme jälleen kerran turhan vaatimattomia kertomaan omista hyveistämme.

Nyt on hyvä hetki erottautua edukseen näyttämällä, miten vastuullisuus toteutuu teidän organisaatiossanne. Elokuusta alkaen keräämme vastuullisuustekoja ja teemme suomalaisen työelämän vastuullisuuden entistä tunnetummaksi.

Lue lisää: Oikotie.fi/vastuullinentyonantaja

Julkaistu: 10/2020

Mitä mieltä olit artikkelista?

arvosana 1 arvosana 2 arvosana 3 arvosana 4 arvosana 5

LISÄÄ AIHEESTA

mainos_330
mainos_302
mainos_315
mainos_318
mainos_163



Seuraa HR viesti
PubliCo B2B mediat:
enertec »     HR viesti »     kita »     prointerior »     prometalli »     proresto »     seatec »